به گزارش انرژی و نیرو، «آریا حقیقی» در جلسه شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی گفت که رئیسجمهور تصور میکند صدور دستور برای قطع نشدن برق و گاز صنایع، به تنهایی میتواند مشکل تامین انرژی این بخش را برطرف کند در حالی که باید گزارشی دقیق به وی ارائه شود تا مشخص شود این دستور تا چه حد و چطور اجرا شده است.
از حدود پنج سال پیش تاکنون، در ماههای گرم سال برق صنایع قطع میشود. در تازهترین مورد نیز به تولیدکنندگان سیمان اعلام شده که محدودیت ۸۵ درصدی در مصرف برای برای آنها اعمال میشود.
فعالان صنعت سیمان میگویند این میزان برق تنها کفاف روشنایی واحدهای تولیدی را میدهد.
حقیقی میگوید اگر دستوری صادر میشود حتما باید بررسی شود که آن دستور اجرا میشود یا خیر. زیرا در آن جلسه بعد از اینکه فعالان صنعتی و وزیر صمت به رئیسجمهور گفتند که واحدهای صنعتی با محدودیت انرژی مواجه شدهاند تازه رئیسجمهور از قطع برق صنایع با خبر شد.
منبع: خبرگزاری فارس