تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۵ ، ساعت ۲۰:۰۸
بازدید: ۱۰
کد خبر: ۱۰۳۶۸
سرویس خبر : پتروشیمی
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی

بازسازی پتروشیمی‌های آسیب‌دیده در جنگ، از محل منابع داخلی و درآمد‌های صادراتی انجام می‌شود

بازسازی پتروشیمی‌های آسیب‌دیده در جنگ، از محل منابع داخلی و درآمد‌های صادراتی انجام می‌شود
انرژی و نیرو - دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به تجربه استفاده از فاینانس بین‌المللی در دهه ۸۰ برای توسعه پتروشیمی‌ها، تأکید کرد: در شرایط فعلی، بازسازی واحد‌های آسیب‌دیده باید عمدتاً از محل منابع داخلی و درآمد‌های صادراتی انجام شود و در صورت فراهم شدن شرایط مناسب و توافقات بین‌المللی، امکان بهره‌گیری از فاینانس خارجی نیز وجود خواهد داشت.

به گزارش انرژی و نیرو، «احمد مهدوی‌ابهری» با اشاره به نحوه تأمین منابع مالی برای بازسازی صنایع پتروشیمی آسیب‌دیده در جنگ اعلام کرد: در شرایط فعلی، تأمین مالی این پروژه‌ها باید عمدتاً از محل منابع داخلی و درآمد‌های صادراتی انجام شود.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در عین حال افزود: در صورت فراهم شدن شرایط مناسب و نهایی شدن توافقات بین‌المللی، استفاده از فاینانس خارجی نیز می‌تواند در دستور کار قرار گیرد، همان‌طور که در دهه ۸۰ بخش قابل توجهی از پروژه‌های پتروشیمی کشور با استفاده از فاینانس بین‌المللی اجرا شد.

مهدوی‌ابهری با اشاره به سابقه استفاده از منابع خارجی در توسعه صنعت پتروشیمی تاکید کرد: در گذشته، تعداد زیادی از مجتمع‌های پتروشیمی با اتکا به فاینانس خارجی احداث شدند.

به گفته دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، هرچند در صورت بهبود شرایط بین‌المللی، امکان استفاده از ظرفیت‌هایی مانند همکاری با کشور‌هایی نظیر چین نیز وجود خواهد داشت، اما در شرایط فعلی تمرکز اصلی باید بر استفاده از منابع داخلی و درآمد‌های صادراتی باشد.

منبع: خبرگزاری سنا

عناوین برگزیده