تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۵ ، ساعت ۱۷:۴۲
بازدید: ۱۰
کد خبر: ۱۰۴۳۶
سرویس خبر : نفت

هندی‌ها برای حمل نفت در تنگه هرمز بی‌کشتی ماندند

هندی‌ها برای حمل نفت در تنگه هرمز بی‌کشتی ماندند
انرژی و نیرو - تردد در تنگه هرمز به راه افتاده است، اما مالکان کشتی برای حمل‌ونقل در تنگه هرمز کشتی اجاره نمی‌دهند.

به گزارش انرژی و نیرو، بزرگ‌ترین شرکت پالایشی هند، ایندین اویل می‌گوید، هیچ مالک کشتی برای حمل نفت و خام و ال‌پی‌جی در تنگه هرمز کشتی اجاره نمی‌دهد.

یک هفته‌ای است که تردد‌های تنگه هرمز افزایش یافته، اما همچنان نهاد مدیریت آبراه خلیج‌ فارس می‌گوید که مسوولیت عواقب عبور از مسیر‌هایی غیر مسیر ایرانی بر عهده مالک، بهره‌بردار و فرمانده شناور است؛ در دو روز گذشته هم دو کشتی مسیر جنوبی تنگه هدف قرار گرفته شده‌اند.

اسناد مناقصه نشان می‌دهد که محموله‌های قطر، کویت و امارات و عربستان قرار بوده به سواحل غربی هند برسد؛ اما منابع آگاه بازار به ایکانومیک تایمز می‌گویند، مالکان کشتی‌ها حاضر نیستند ریسک کنند و منتظر روشن شدن وضعیت هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده