تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۵ ، ساعت ۰۹:۴۷
بازدید: ۱۴
کد خبر: ۱۰۴۲۱
سرویس خبر : برق

برنامه‌ریزی دولت برای بهینه‌سازی مصرف انرژی

برنامه‌ریزی دولت برای بهینه‌سازی مصرف انرژی
انرژی و نیرو - رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزارتخانه‌های نفت و نیرو همه تلاش خود را برای مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور به کار گرفته‌اند و برنامه‌ریزی‌هایی را در این باره در دستور کار دارند.

به گزارش انرژی و نیرو، «موسی احمدی» با بیان اینکه برای مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی باید فرهنگ‌سازی انجام شود، گفت: صرفه‌جویی‌هایی انجام شده در مصرف برق و سوخت، نشان‌دهنده نقش پررنگ مردم در مدیریت مصرف انرژی است.

وی با تأکید بر اینکه صرفه‌جویی به معنای مصرف نکردن انرژی نیست، بلکه منظور مصرف صحیح و اصولی است، افزود: مسوولان باید در این خصوص با مردم صحبت کنند، برای نمونه خاموش کردن حتی یک لامپ و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعت‌های اوج می‌تواند کمکی قابل توجه به مدیریت مصرف انرژی داشته باشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه وزارتخانه‌های نفت و نیرو همه تلاش خود را برای مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور به کار گرفته‌اند و برنامه‌ریزی‌هایی را در این باره در دستور کار دارند.

احمدی بیان کرد: هرچقدر هم تولید را افزایش دهیم، اگر مصرف بی‌رویه باشد امکان برقراری توازن بین تولید و مصرف وجود نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

عناوین برگزیده