تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۵ ، ساعت ۱۹:۳۹
بازدید: ۹
کد خبر: ۱۰۳۶۳
سرویس خبر : برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه: فعلاً برنامه‌ای برای خاموشی مشترکان خانگی نداریم

مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه: فعلاً برنامه‌ای برای خاموشی مشترکان خانگی نداریم
انرژی و نیرو - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه تأکید کرد: در حال حاضر هیچ برنامه و جدول زمان‌بندی برای خاموشی مشترکان خانگی در استان وجود ندارد و تلاش مجموعه صنعت برق بر این است که با مدیریت مصرف و همکاری مشترکان، برق پایدار برای بخش خانگی تأمین شود.

به گزارش انرژی و نیرو، «سیدحامد حسینی» روز دوشنبه از کاهش هشت درصدی مصرف برق استان نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد و آن را نتیجه اقداماتی مانند کشف و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز برق، اصلاح کنتور‌های معیوب و برخورد با استخراج غیرمجاز رمزارز دانست.

او گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ انشعاب غیرمجاز در سطح استان شناسایی و جمع آوری شده، ۶ هزار کنتور معیوب اصلاح و حدود ۳۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه تأکید کرد: در حال حاضر هیچ برنامه و جدول زمان‌بندی برای خاموشی مشترکان خانگی در استان وجود ندارد، اما اگر مصرف برق در کشور بالا برود مطمئنا مجبور به مدیریت بار مصرف در اوج پیک خواهیم شد و ممکن است قطعی و خاموشی برای مشترکان خانگی نیز اعمال شود.

حسینی به همین خاطر از مردم خواست با رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی در استفاده از وسایل برقی به ویژه در ساعات اوج مصرف، صنعت برق را در عبور از روز‌های گرم سال همراهی کنند.

وی بیان کرد: در صورت نیاز به مدیریت مصرف در زمان پیک بار، اولویت قطعی با مشترکان پرمصرف و بد مصرف خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر حدود ۱۲ هزار مشترک پرمصرف در استان شناسایی شده که بیش از ۲/۵ برابر الگوی تعیین‌شده برق مصرف می‌کنند و در صورت لزوم ابتدا برق این مشترکان و سپس ادارات پرمصرف قطع خواهد شد.

حسینی درباره کنترل مصرف ادارات نیز گفت: برای بسیاری از ادارات کنتور‌های هوشمند نصب شده و در صورتی که مصرف آنها در ساعات اداری بیش از ۷۰ درصد مصرف سال گذشته یا در ساعات غیراداری بیش از ۴۰ درصد باشد، کنتور هوشمند به صورت خودکار برق آنها را قطع می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه همچنین از همراهی صنایع در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف خبر داد و افزود: با اطلاع‌رسانی قبلی، برق صنایع یک روز در هفته از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب برای مدیریت پیک مصرف قطع می‌شود و تاکنون همکاری خوبی از سوی واحد‌های صنعتی استان صورت گرفته است.

استان کرمانشاه با ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، دارای ۷۸۵ هزار مشترک برق است که ۸۳ درصد آن (۶۵۲ هزار مشترک) را خانگی‌ها تشکیل می‌دهند. این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت، دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

عناوین برگزیده