تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۵ ، ساعت ۱۰:۵۳
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۱۰۳۲۳
سرویس خبر : برق

اختیارات توزیع برق به استان‌ها واگذار می‌شود

اختیارات توزیع برق به استان‌ها واگذار می‌شود
انرژی و نیرو - وزارت نیرو اعلام کرد با انعقاد تفاهم‌نامه میان وزارت نیرو و استانداری‌ها، امکان تعیین اولویت‌های تأمین برق در هر استان با توجه به شرایط محلی فراهم می‌شود.

به گزارش انرژی و نیرو، این وزارتخانه از آمادگی خود برای واگذاری اختیارات توزیع برق به استان‌ها خبر داد.

بر اساس این گزارش با هر میزان صرفه‌جویی یا توسعه تولید برق به سقف مصرف برق همان استان اضافه خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید با انعقاد تفاهم‌نامه میان وزارت نیرو و استانداری‌ها، امکان تعیین اولویت‌های تأمین برق در هر استان با توجه به شرایط محلی فراهم می‌شود.

مشارکت استانداری‌ها در جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز، کاهش مصارف نامتعارف و نظارت جدی بر سامانه‌های سرمایشی در مراکز تجاری، معابر و فضا‌های عمومی و کنترل مصرف برق ادارات می‌تواند نقش مهمی در افزایش پایداری شبکه برق به‌ ویژه در دوره‌های اوج مصرف ایفا کند. برق و انرژی، جریان زندگی

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده